25 Temmuz 2009 Cumartesi

ÜŞÜME BE KOCA REİS

Biz Tanrı’ya
Tanrı Dağından gidecektik.
Senin Keş Dağın da ne işin
Vardı…
Bizler Kızılelmanın
Çocuklarıydık.
Daha ne hayallerin,
Ne düşün vardı…

…üşüme be Koca Reis.
Sen Sarıkamışı da bilirsin…
Seni bu ülkenin soğukları
Öldürmez.
Sen Gökbayrağın kahrından
Ölürsün…

… üşüdüm,
Üşüdüm dememeliydin…
Herkes her yerde ölüp gitse de;
Sen şu Keş Dağın da
Ölmemeliydin…

Seni bulamadılar ya 3 gün.
Kurtlar götürmüştür diye;
Az ümitlenmedim…
Kurtlara da Pusu kurarlar diye;
Kimseye söylemedim…

Seni şimdi Kerküklü kızanların,
Gözyaşlarında yıkayacaklar…
Sen gittin ya;
Türkmen taylarının sırtında,
“cırıt” oynar gibi.
Seni şimdi anlayacaklar…

Üşüme be koca reis,
Seni kalbimizde de ısıtırız.
Seninle Türk’üz,Aleviyiz,Sünniyiz.
Seninle sağcıyız,
Seninle solcuyuz…
Üşüme be koca reis;
Hepimiz aynı yolda yolcuyuz…

Üşüme diye;
Ata’nın Kocatepe deki kalpağını,
Başına giydirdim.
Paltosunu altına serdim…
…vay be Koca Reis.
Sen gittin ya;
Şimdi seni daha çok sevdim…

...vay be Koca Reis.
Ölümün bile Adam gibiydi.
Sana ağıt yakmam…
Seni Kürşat’ın Ülkesine gömeceğim.
Hayallerimin yurduna.
Seni Tacettin Dergahı’na bırakmam…

31 mart’09 mersin.
Dr Edip Kaymak…..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder